top of page

5 טיפים לסאונד שירה טוב יותר

שירה היא לרוב החלק המשמעותי והחשוב ביותר בהפקה, הזמר/ת הם אלו שיובילו את השיר קדימה, ירגשו את המאזינים ויחברו אותם אל הסיפור של היצירה ולכן רצוי שנשתדל להוציא את המקסימום בזמן ההקלטה ולאחר מכן, בשלב המיקס.


כדי לעשות לכם את החיים פשוטים יותר, הכנתי לכם רשימה של 5 טיפים שיעזרו לכם להגיע לתוצאה של טייק שירה מושלם עוד בשלב ההקלטה. מוכנים? התחלנו:

 

  • #הגשה - שום קדם מגבר, מיקרופון או תוכנה שבעולם לא יוכלו לשפר הגשה של זמר/ת הקסם האמיתי חבוי בדרך בה הזמר או הזמרת יגישו את השיר ועל כן חשוב ביותר לספק להם את כל התנאים שרק אפשר כדי שירגישו בנוח, מחוברים אל הרגע, אל הווייב ואל עצמם. איך עושים את זה? מקפידים על אווירה טובה ורגועה\ לומדים את הזמר/ת ומבינים אם הם מעדיפים לשיר באווירה מוארת או באווירה חשוכה יותר מקפידים על סאונד אוזניות טוב וממעטים בהסחות דעת ועצירות של טייקים תנו לזמרים שלכם לרוץ עם הטייק מההתחלה עד הסוף לפחות פעמיים לפני שאתם מתחילים לעצור, לערוך ולתקן.

 

  • #הקלטת_גייד - מה זה גייד? (Guide) ערוץ מנחה שמסמן ועוזר לנו לבנות את העיבוד, ברוב המקרים זאת תהיה הקלטה שנעשה במטרה להחליף בהמשך אבל....שימו לב! בהרבה מאוד מצבים קורה שיש קסם כל כך גדול בהקלטת הגייד שהזמר/ת פשוט לא מצליחים לשחזר אותו ולכן היינו רוצים מאוד את האפשרות להשתמש באותו ערוץ גייד איך עושים את זה? מקפידים על סאונד טוב עוד בשלב הזה, סתם כדי שלא נצטער אח"כ.

 


  • #מיקרופון - מיקרופונים זה בור ללא תחתית, הרבה סוגים, הרבה גוונים ומרקמים והרבה הרבה התלבטויות על איזה מיקרופון נכון למשימה לצערי אין תשובה חד משמעית לכך, בעיקר כי כל זמר נשמע אחרת ולכל זמר יש את האנרגיה וגוון הקול שלו או שלה מה עושים? בהנחה ויש את הפריווילגיה של ארון מיקרופונים אז עושים מספר טסטים על מיקרופונים שונים ומקשיבים במבחן עיוור אם אין את האפשרות לבחור בין מספר מיקרופונים אז תמיד רצוי שיהיו 2 סוגים בסיסיים, אחד דינמי ואחד קונדנסר (מה זה כל אחד מהם? אם אתם כאן אז כנראה...אני מקווה, שאתם כבר יודעים את התשובה) אפשרות המיקרופון הדינמי תיבדק לרוב בשירים עם אנרגיה גבוהה, רוק/ראפ אגרסיבי או זמרים עם עוצמה טובה בשירה.

 

  • #קומפרסור - או שבעצם לא! למה? קומפרסור יכול להיות כלי נהדר, בטח ובטח בסאונד שירה, רק שאם הוא לא מכוון נכון בזמן ההקלטה הוא עלול להיות הרסני ועל כן, אם אתם לא מנוסים מספיק בשימוש בקומפרסור אז פשוט תקפידו על גיין סטייג'ינג נכון בזמן ההקלטה, מה שיאפשר מספיק טווח דינמי בו נוכל לטפל אח"כ בזמן העריכה והמיקס וכך תוכלו לוותר על הקומפרסור בזמן ההקלטה.

 

#מלודיין - או Variaudio או Flex או כל כלי אחר לתיקון זיופים ודיוק שירה יכול להיות מדהים בשימוש הנכון או רע עד מביך בשימוש מוגזם זמר שמיושר עד קו מוות שטוח עלול להשמע רובוטי ומתכתי, משהו שאם הוא לא בחירה אומנותית, פשוט לא נרצה. מה עושים? הכירו את הכלי בו אתם משתמשים, הקפידו על שימוש נכון וטבעי כדי להימנע מתוצאות לוואי (artifact) בסאונד.

 

זהו, עד כאן לפוסט הזה תודה שקראתם ומקווה שתרמתי לכם מעט ידע אם יש לכם שאלות אתם מוזמנים לכתוב לי כאן בתגובות, או אפילו ליצור קשר בטופס יצירת הקשר של האתר דרך המייל, הווטסאפ או בטלפון.


נשתמע בפוסט הבא


תומר אסולין מפיק מוזיקלי, טכנאי מיקס ומאסטרינג.











352 צפיות0 תגובות

דברו
אלי

+972-52-2888002

  • PHONE

תעקבו
אחרי

  • Whatsapp
  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram
  • TikTok

תכתבו
לי

Thanks for submitting!

bottom of page